Appeltaart smoothie

Na een fijne nazomer is de herfst nu echt begonnen. Vooral ‘s morgens vroeg en ‘s avonds laat beginnen de temperaturen fors te dalen en wordt het steeds donkerder. En hoewel ik ontzettend veel van de zomer houd, vind ik het stiekem ook wel weer fijn dat het weer herfst wordt. Quality time met vrienden en familie op een regenachtige dag, met een dekentje op de bank Netflix kijken of erop uit om een lange boswandeling te maken. Laat die herfst maar komen!

Nu de temperaturen gaan dalen, wordt het weer tijd voor herfstachtige gerechten en drankjes. Om alvast in de sfeer te komen, bedacht ik deze appeltaart smoothie. Lekker om te maken tijdens bijvoorbeeld een regenachtige middag. Denk aan appeltaart met slagroom, maar dan een stuk gezonder en net zo lekker. Probeer jij het uit?

Dit heb je nodig voor twee porties

  • 250 ml amandelmelk (ongezoet)
  • 1 appel
  • 2 dadels
  • 1 tl kaneel
  • Evt rozijnen als topping
  • Evt een halve scoop vanille eiwitpoeder (als je er een after workout shake van wilt maken)

Zo maak je de appeltaart smoothie

Week de dadels ongeveer vijf minuten in een bakje water. Schil ondertussen de appel en snijd deze in stukjes.

Ontpit de dadels en snijd ook deze in stukjes.

Doe de appel, dadels en amandelmelk in een blender. Voeg er ook 1 tl kaneel aan toe. Drink je de smoothie na je workout? Of wil je het eiwitgehalte verhogen? Voeg dan een halve scoop vanille eiwitpoeder toe.

Blenden maar! Mix het geheel tot een glad mengsel verdeel het over twee glazen.

Bestrooi de glazen met kaneel om een mooi effect te creëren en maak het geheel af met rozijnen als topping.

Enjoy!

Deze artikelen vind je misschien ook leuk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.