Voorbereiding voor de halve marathon: kilometers stapelen

Het is ondertussen alweer een paar weken geleden dat ik ben begonnen met trainen voor de halve marathon. Zoals je las in mijn vorige artikel hierover, was het niet bepaald een smooth start. Integendeel zelfs. Gelukkig is het toch nog goedgekomen. Ik lig prima op schema. Mijn trainingen gaan steeds beter. Het aantal kilometers dat ik loop wordt elke week meer. Ook de speedruns die ik loop worden steeds wat langer en sneller. Vooruitgang dus!

Elke week een persoonlijk record

Elke week opnieuw verbaas ik mezelf weer. De laatste tijd zet ik iedere week opnieuw een persoonlijk record neer. Zowel als het gaat om verste afstand als langste tijd aan een stuk door lopen. Ik haal hier veel motivatie uit om mijn grenzen te blijven verleggen en er vol tegenaan te gaan met mijn trainingen voor de halve marathon. Elke training maakt me steeds weer een stukje gemotiveerder. Toch heb ik nog een lange weg te gaan voordat ik mijn doel bereik.

Hoe nu verder naar de halve marathon?

Met de ochtendrun van vanochtend staat mijn langste afstand tot nu toe op 14 kilometer. Nog lang geen 21 dus. Toch denk ik dat het me met de wekelijkse vooruitgang die ik boek zeker moet gaan lukken. Met nog een kleine drie maanden te gaan is er genoeg tijd om steeds langer, verder en sneller te gaan lopen. Met elke run voel ik me fitter worden. Ik geniet van elke kilometer en elke minuut die ik rennend door de stad en natuur meemaak. Laat die halve marathon maar komen!

Meer weten over mijn doel om voor het eerst de halve marathon te lopen? Of over hoe mijn trainingen hiervoor begonnen? Lees dan zeker even mijn vorige blogposts terug! Je komt er via de linkjes.

Deze artikelen vind je misschien ook leuk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.